måndag 24 september 2012

Curry festivalen

Ja, det är en sak som Bradford tydligen är väldigt känd för. Curryfestivalen!

Jag, Jen och Jeanette gick ned till curryfestivalen på Lördagen vid 13 tiden. Vi hade haft en liten fredagsfest kvällen innan så vi tog sovmorgon. Jag lagade tacos och Reuterdahls kladdkaka till sällskapet (kladdkakan utan toppingen dock och tacofärsen blev lite sötare än vanligt. Dumma chilisås från england som bara består av socker. Typ).



Det tacoskal som blev över. Jen tyckte den skulle passa
utmärkt ut att ha post i! Hon tänker introducera brevhållaren
till IKEA. Med hjälp av mig döpte hon den i sann IKEA anda
till någonting svenskt "Duvan"!
 
 
 
Det var mycket folk nere på torget i Bradford där Curryfestivalen hölls. De engelska tokiga barnen badade i fontänen. Visst, vädret var vackert och det var varmt i solen, men gick man i skuggan kändes höstkylan. Vi gick runt och provade lite gratismat, mumsbitar av chicken tikka och kebab (är det curry? Apparently...)


Slutligen köpte vi vår egen chicken tikka i bröd med sallad och satt och åt på. Köpte även coca cola från ett stånd där, tre för tre pund! Perfekt för tre utbytesstudenter som vill släcka currytörsten!

De hade också en matlagninsshow där de gjorde någon curry. Såg hemskt gott ut! Blev provsmak sen med, fast med en annan rätt vars recept jag ska googla upp!

Efter curry gick vi och drack varm choklad på Starbucks (den Starbucks inne på bokhandeln som jag nog nämnt för vissa av er iallafall.) Sen hem och göra slut på den sista biten kladdkaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar